söndag 10 juni 2007

Jobb, Stavanger och drinkparty

Vilken helg säger jag bara. Har precis insett att jag måste slita mig från solen på altanen om inte axlarna skall bli högröda, grisrosa är de redan, så jag får sätta mig vid datorn i skuggan istället. Det har varit en otroligt skön helg med fantastiskt väder och en hel massa skoj.

Började med jobb dock, hade ett pass på eventföretaget på fredagen så jag åkte direkt från mitt "day job", bytte om och åkte ut. Kom inte hem förrän klockan var halv två på natten så då satte jag mig på altanen för att varva ner och njuta av att det var runt 17 grader varmt och vindstilla. Vindstilla är det inte ofta här på kustbandet. Bakåtlutad i solstolen i mörkret svalnade mina muskler och bilmotorn av i takt och det enda som hördes var det där knäppandet en bilmotor gör när den svalnar, gôtt!

6 timmar senare stod jag packad och klar för upphämtning till nästa tur. Det var jentetur till Stavanger inklusive IKEA. Vi var ett bil-lass med köpsugna damer och hade en fantastiskt trevlig dag med shopping, lunch, shopping, fika, shopping och massa skratt. Det måste göras igen. I bilen hem satt vi och diskuterade bland annat favoritdrinkar så snart hade vi bokat drinkkalas till kvällen också och då skulle herrarna få vara med.
Det blev en riktigt gårds-kväll när vi satt ute i Johan och Jennies trädgård, drack drinkar och njöt av värme och ljus till långt in på småtimmarna. Att de sedan bor ungefär 50 meter från oss gör det inte sämre när man bara vill hem och stupa i säng.

Inga kommentarer: