torsdag 4 december 2008

Gräsänka

Hualigen, Andreas drar till Sundsvall och går på dop i helgen. Han blir borta fredag till tisdag och passar på att besøka familjen eftersom vi inte reser dit i jul.

Så nu er frågan, 5 dagar helt sjælv, vad skall jag hitta på? Skall jag glida ner i soffan efter att ha kørt honom till flyget och sedan inte kika ut igen innan han kommer hem? Eller skall jag go crazy, gøra stan, dricka drinkar och frottera mig med okænda mæn på krogen (nja kanske inte ett realistiskt alternativ...)?

Jag har ægnat två dagar åt en øvertalningskampanj før att få Hege att skolka från jobbet imorgon och hænga med på en heldag till Stavanger med shopping, fika och Ikea. Jobbar fortfarande med det. Kan ju alltid dra på egen hand med inte er det lika kul heller, fyra timmars kørtid och 400 kr i færjeavgifter før att køpa værmeljus och servetter ær kanske att ta i.

Annars gissar jag att det blir en del tv-tittande, lite jobb både på lørdag och søndag (slæppa in artister och se att centrets juleunderhållning går igång), "varfør har du øvergivit mig-samtaler" till Sundsvall och en eller annan promenad i solen om det bjuds på "go-vær".

Inga kommentarer: