lördag 6 december 2008

Inse begränsningar

Jag har aldrig egentligen varit bra på att inse mina begränsningar. Att fysiken sätter stramare ramar när man är gravid är något jag slitit med att ta till mig men nu på slutet har jag verkligen lovat Andreas att vara försiktig med två saker, tunga lyft och att vila när jag är trött.

Resultatet av detta är att jag köpt ett ställebord (skötbord) på Ikea för snart två dagar sedan som det kliar rätt ordentligt i fingrarna att få skruva ihop och inreda.

Problemet är bara att lådan är för tung för mig att lyfta ur bilen (34 kg). Jag fick hjälp av en jättesnäll herre med gravid fru och stor flott bart på Ikeaparkeringen att lyfta in det men jag hade tängt fråga grannen Kjetil om han kunde hjälpa mig att få det in i huset. Kjetil har dock inte visat sig idag så jag får vackert vänta. Har jag ingen lösning imorgon får jag gå ut och öpnna kartongen och bära in skiten bit för bit, det måste väl vara tillåtet?

Ja, som sagt, min bättre hälft med Tålamodet har dragit till Sundsvall...

2 kommentarer:

hanna sa...

Inte bära själv. Det är det enda som är säkert. Bra. Då är vi överrens.

Anonym sa...

Nope - jag kunde hålla mig. Kjetil kirrade biffen!