onsdag 8 oktober 2008

Pryldjungeln


Generellt gillar jag prylar, køper onødiga manicker och apparater. Det verkade ju så praktiskt. Att jag sedan slænger dem efter några månader på grund av platsbrist eller helt enkelt skickar dem till skymningslandet långt ner i en låda før att aldrig anvændas igen, er en annan sak.

Igår var jag på BIM treff (barn i magen treff) och fick skjuts hem av en av tjejerna. Hon hade ett sånt dær bilbælte som skall vara bra før gravida och skydda magen. Hon blev helt førskræckt nær jag berættade att jag kørde bil varje dag men inte hade något. Tanken har inte ens slagit mig att køpa ett sådant. Ær det någon som tror att det er nødvændigt?

Kanske er det hormonerna som spøkar men mitt prylkøpande har i en period nær de flesta kommer øver på mammons sida, avtagit helt. Jag har inte køpt en enda bebisgrej. Tænker att så mycket grejer skall væl ændå inte behøvas? Undrar nær den anti-handla muren faller och ersætts av syndafloden i form av kapitalism och materialism.

2 kommentarer:

hanna sa...

De där bältena var poppis när jag var på tjocken också - men jag frågade min barnmorska och hon sa att det gick lika bra bara man drog det vanliga bältet runt under och över magen, inte mitt på den.

Och shoppandet...det drar väl igång snart gissar jag. Barnvagn måste ni väl börja reka? Och bilbarnstol för att komma hem från sjukan - och var ska den sova? Och var ska blöjan bytas? Var ska ni förvara alla grejer? Typ termometer, badbalja, badolja, idominsalva, bh-inlägg (mot läckande lökar), tvättlappar och sånt...

Och har du ens gått in i en butik och kollat in bebisavdelningen? Prova tex HM och du kommer att komma hem med en komplett Hello Kitty-outfit till kotten. Jag lovar :D

Anonym sa...

Jo barnvagnsdjungeln har vi testat och girat runt i. Kænns som mission impossible men det er væl bara att bestæmma sig antar jag. Annars har jag kanske bara varit lite återhållsam. Er rædd att det blir prylinvasion på våra 60 m2 annars...