torsdag 23 oktober 2008

Så liten, så billig, så viktig!


Kan jag bara få slå ett slag før den helt fantastiska reflexen!!!

Varfør er det så svårt før vuxna att ta på sig en reflex? Jag undrar, er det imageproblem, tror ni att era svarta klæder syns i mørkret eller har ni en dødslængtan? VILL ni på påkørda?

Jag kør bil till jobbet varje dag och nu nær det er mørkt på morgonen har jag ofta hjærtat i halsgropen. Barn ser man gott, væskor, ryggsæckar och insydda reflexer gør att de glittrar tydligt. Men alla ungdomar och vuxna, jag har ingen chans att se er ens på øvergångsstællet nær ni er helt mørka utan reflexer. Jag får krypa fram på vægarna før man vet aldrig nær någon dyker upp.

Paralyserad før livet - eller hæng på dig en lite reflex. Bestæm sjælv!


Update: Om det er en kostnadsfråga før någon så skicka mig ett mail med adressen så køper jag en och skickar till dig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Uppgradera dig och familjen till reflexvästar. En reflex är inget mot en väst. Asfula men helt outstanding när det gäller att synas i mörkret. Här hemma, i lilla Jönköping, är det faktiskt jättevanligt att både vuxna och barn har västar på kvällarna. Faktiskt bra att folk struntar i töntstämpel. Jag har nog börjat bli gammal som frivilligt tar på mig en reflexväst en fredagkväll..... Innan var det väl typ sådana som svärmor som skulle kunna ta på sig en sådan.... /Susanne