tisdag 6 mars 2007

Drömjobb?

Blev uppringd av ett amerikanskt it-företag när jag var i Göteborg. De hade min CV från Arbetsförmedlingen så det var ju inte läge att tacka nej till intevju (tack och lov att jag råkade vara i stan). Efter en och en halv timma hade vi totalklickat och jag var heltänd på jobbet (nordisk marknadsansvarig) tills jag insåg att jag ju faktiskt inte bor i Götet längre. Hade en plan för att ta mig ur situationen om detta skulle ske och fick helt enkelt berätta att min sambo flyttat till Norge och att jag funderade på att följa med (hela sanningen är ju inte nödvändig), ett säkert kort om man inte vill spela idiot men ändå inte få ett jobb.

I Haugesund är allt som erbjuds just nu (för alla som inte är ingenjörer) en 20% tjänst som hotellstäd.

Är jag helt galen?

1 kommentar:

hanna sa...

Äh, Haugesund ligger ju också i Norden! Jag säger go go go go!