måndag 26 mars 2007

SHOPPING


Idag har jag shoppat tills kortet glödde. Vår granne Andreas hade en transporter hyrbil idag som han inte skulle använda. Som en skänk från ovan. Har länge velat dra till Stavanger (tar ca. 2 timmar en väg) för att gå på Ikea och handla till lägenheten och nu var det perfekt tillfälle. Drog iväg klockan elva och var inte tillbaka i byn förrän efter sju. Då hade jag å andra sidan hinnit köpa matsalsbordet och stolarna vi sett på Living här i Haugesund, tokhandlat på Ikea, mest småsaker men ändå och sen avslutningsvis altanmöbler på Jysk. Det gäller att passa på när man har en lastbil och inte cykel.

Det var länge sedan jag körde bil över huvudtaget och ännu längre sen jag körde en så stor bil. Det gick jättebra dock även om jag hade hjärtat i halsgropen och pulsen i 180 när jag körde av och på färjan båda gångerna, det var så trångt att backspeglarna fick vikas in. Hua!

På onsdag är det flyttdags och det skall bli spännande att se hur allt kommer (eller inte kommer) på plats.

1 kommentar:

hanna sa...

Shit vad härligt! Ska bli sjukt roligt att se hur ni får det sen! På bild iofs...men ändå!