onsdag 21 mars 2007

Ny favoritaffär


Det är mycket som förändrats sedan jag flyttade till Haugesund. Mycket till det bättre men just detta är jag tveksam till. Visste inte att det låg i min natur men here goes. Min nya favoritbutik är Biltema!

Joråsåatte, det stämmer. De har ta mig tusan allt, till bra priser. Då menar jag inte bilgrejor, den våningen går jag inte ens upp till, men allt annat. Spackel, väggfärg, vägglim, allt sådant som byggare Björne vältrar sig i nu för tiden. Jag cyklar den 1,1 milen till köpcentrat Raglamyr i stort sett varje dag för att handla sånt vi köpt för lite av, sådant vi missat eller sånt vi köpt fel färg eller annat av. Jag skulle kunna vara gamla goda Sara som blir förbannad när inget går så smidigt som det skulle kunna göra eller så kan jag vara nya Sara och se det som att jag i alla fall inte behöver gå till ett trist gym då jag cyklar dryga milen varje dag och sedan sliter med renovering så musklerna värker på kvällen. Jag väljer nya Sara!

Inga kommentarer: