söndag 25 mars 2007

Testa Bergen


...vilken himla mysig stad. Det bjöds på strålande sol och vårvärme i helgen.

Jag är inget konsertfan eftersom jag aldrig ser något och hatar trängsel men detta var riktigt kul, en bra konsertlokal och riktigt sväng på scen. Timbuktu lät inte alls som jag trodde (jag har egentligen bara hört 2 låtar innan) utan var en härlig blandning av det mesta. Har ni chansen att se honom live tycker jag ni skall göra det. Av en totalt musikOintresserad Sara får han 3 Gilbertar, det är ett bra betyg.



På lördagen var vi uppe tidigt, frossade hotellfrukost och sedan strosade vi runt på stan i 4 timmar och njöt av den vackra staden, det vackra vädret och inte minst shoppade lite saker till vårt nya badrum. I Haugesund hittar du allt du behöver men sällan det du verkligen vill ha. Man skulle aldrig gå hungrig eller naken men vill man ha lite design, roliga detaljer eller kläder utöver H&M basutbud så är det tyvärr bara att åka 2-3 timmar till Bergen eller Stavanger för att shoppa.
Vi hann också se dopet av en fiskebåt (stor uppståndelse och typ "Stavangers största fiskefartyg någonsin"), inta öl och hamburgare i solen på en Biergarten (Bergen är gammal Hansastad vettni), sova middag i två timmar och ett barbesök på nattkröken.

Vi bodde på SAS Radisson vilket ligger perfekt i stan, nära till konsertlokalen, shoppingen och stationen. Ruskigt märklig inredning men det får bli ett helt eget inlägg någon dag. Fantastisk frukost dock och ismaskin i korridoren, fick jag skulle jag i is i allt. Hotellet får 4 Gilbertar.



Söndag var det upp hyfsat tidigt igen, vi missade att ställa om klockan så vi fick snabba på för att hinna med frukosten och till skillnad mot många andra så hann vi alla fall.
Sen var det bussen hem till byn klockan tolv, måla vardagsrummet, tapetsera klart vinden och ett varv på vardagsrummet igen innan dagen slutade med kinamat och söndagsfilm. Puh, skall bli skönt med måndag igen...

Inga kommentarer: