onsdag 21 mars 2007

Varning för läskig bild

En vanlig dag i mitt liv senaste veckan.
Börjar med att cykla min dagliga mil till Biltema för att köpa 3*2,5 liter färg till vardagsrums-väggen (köpt för lite)och 2 tuber spackel (köpt för lite). Vidare till Coop Bygg för att köpa en rulle tapet till (köpt för lite) sedan gäller det att få med sig allt detta på cykeln, spackel och två färgdunkar i ryggsäcken, den tredje på styret och tapetrullen på pakethållaren. Det går utmärkt att inte ha bil men det blir måste jag erkänna, lite svajigt och tungt. Vidare till lägenheten och gå med slipmaskinen över hela vinds-rummet och slipa av gårdagens spackel, tar nästan två timmar. Vidare ner till vardagsrummet och tejpa upp listerna inför målningen, fick gjort allt jag kunde utan stege. Nu har allt damm från slipningen lagt sig lite på vinden och jag kan bryta loss den andra och sista plastmattan och bryta ner den i småbitar och ner i sopsäck. Sen är det bara att ligga på knä och samla ihop så mycket damm och skräp jag kan innan jag torkar av väggarna så de är klara att tapetsera när Andreas kommer från jobbet. Hinner sitta på altanen och äta en apelsin i solen och träffar en granne. Kul.
Andreas kommer och vi får bara tapetserat halva vindsrummet innan tapeterna och min energi tar slut. Vi får ta resten imorgon och skjuta vardagsrums-målningen till på måndag. Crap.

Som en liten treat lägger jag in en bild på hur man kan se ut efter att ha slipat spackel några timmar. Munskydd är en bra grej men glasögon skall man kanske också ha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjærtat, jag lovar att vi skall køpa en bil så snart vi vet hur mycket pengar vi har kvar.
Andreas