torsdag 27 november 2008

Föräldrakurs

Tror ni man kan bli en bra förälder på 5 timmar?

Vi hoppas det. Vi skall gå föräldrakurs på sjukhuset på lördag och lära oss allt vi kan. Misstänker att det är väldigt förlossningsinriktat men det kan ju inte skada.

Jag har aldrig bytt en blöja, aldrig badat ett barn. Tänk om jag gör fel, tänk om jag tappar proppen i golvet och h*n får hjärnskador, eller om jag mister i uppmärksamhet och det lilla knytet far illa på annat sätt?
Som tur är har jag en stabil "norrlänning" vid min sida som med strykjärnet i högsta hugg högt och ljudligt just nu orerar om att han minsann är ingenjör så hur svår kan en blöja vara?

- Andreas, din jäkla paper pusher, har du prövat att hålla i en hal ål samtidigt som du skall knyta dina skor? Jag tror det är ungefär så!

2 kommentarer:

hanna sa...

Hahaha, det blir synd om den lilla kotten, det hör jag det ;)

Var firar ni julen?

Anonym sa...

I know! Vi får mecka oss fram och hålla oss på golvet så kan ingen ramla ner någonstans.

Julen blir i Haugesund, mina föräldrar kommer hit. Blir för sent för mig att resa känner vi.