lördag 29 november 2008

Sömnvansker

Åh vad jag är trött på detta! Klockan är fem på natten och detta är kanske 6:e gången jag är uppe. Jag vaknar så fort jag rör mig för bäckenet gör ont. Jag vaknar ett par gånger per natt för att magsyran bränner i hela bröstet, strupen och ibland upp i munnen. Att behöva kissa en extra gång per natt är minsta problemet.

Höga kuddar för magsyran fungerar en stund innan ryggen gör ont. Två Gaviskon innan läggdags har slutat verka efter två-tre timmar och jag vet inte hur många jag får ta. Att bulla upp sig med kuddar för bäckenet gör också att det blir svårt att röra sig och parera syreattackerna.

Inte så kul att klaga för jag vet så många andra gravida som har det mycket värre än jag. Magsyra, vad är det liksom? Men att aldrig få sova mer än en timma i taget trodde (hoppades) jag skulle dröja tills bebisen var här...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch jag är inte avundsjuk! Kommer ihåg hur det var. Jag tog Losec Mups mot halsbrännan. Såna som verkar 24 timmar. Jag tog en mitt på dagen och sen så var det bra. Funkade mycket bättre än Gaviskon.
Men jag tror att om du tar Gaviskon när du går och lägger dig kan du ta en till mitt på natten om nöden kräver.
Man får ju ta dom vid måltid, sänggående samt Vid behov.

Hur som helt i slutet på jaguari har du glömt bort allt det här:-)

Kram/elin

Anonym sa...

Hej Vännen.
Jag är den hemska vännen som inte har haft några graviditetsbesvär under mina tre graviditeter men jag lider ändå med dig. Förhoppningsvis så kommer du få sova när bebisen kommer ut eller så börjar ett typ 18 år långt helvete..... Ingen sömn på natten och en klängranka på dagarna. Men som tröst är jag övertygad om att en 15 åring inte kommer vilja sova tillsammans med dig men risken finns att den kan spy på dig sen på natten..... Vi är ju inne på nr 3 så lite mysigt är det trots allt.

Hälsningar Susanne & Krister. PS Krister hade inte heller några graviditetskrämpor.....

hanna sa...

Holy cow. Dags för nedräkningssiffra på väl synlig plats? Så du ser hur fort det går?

Anonym sa...

Tack før trøstande ord... ehh

Skall nog gå bra det hær, kunde ju som sagt varit mycket værre. Men blogginlægg klockan 5 nær man er totalfrustrerad och skittrøtt blir inte så nyanserade.

Nær det nærmar sig ønskar man kanske istællet att h*n aldrig læmnade den sækra, kontrollerade magen.