lördag 8 november 2008

Förskjuta dagen

Igår var vi på födeledagskalas hos grannarna. Else fyllde 27 och det bjöda ost och kex (det var bara norskproducerat så hoppas proppen överlever utan att få listeria). Det var faktiskt riktigt trevligt och skön avslappnad stämning, alltid skönt med en fest man kan gå till i sina innetofflor...

När klockan var 22 satt jag dock och gäspade som en fågelholk och ursäktade mig. Bad dem ta hand om Andreas och gick ner och somnade.

Så nu sitter jag här, klockan är 8, jag är utsövd. Andreas som i vart fall inte var hemma klockan ett när jag var uppe på toa kan säkert sova tre timmar till. Så nu funderar jag på om jag skall smyga iväg till butiken och förbereda värsta hotellfrullen, om jag skall ta tag i strykberget eller om jag slösurfa på burken?

Inga kommentarer: