onsdag 5 november 2008

Gravvorapport

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 5 nov 2008.

Du är på dag 198 av 280. (70,7%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 1 full dag (v28+1).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 26 jan 2009
Du har 82 dagar kvar till förlossning.

Min jordmor har mig på v28+4 men vad spelar några dagar før roll. H*n kommer nær h*n kommer. Efter morgonens besøk hos jordmor rapporteras att vi ligger rætt på kurvan vad gæller storlek på bebis ca: 1,2 kg och mage, blodværdena ser toppen ut och kræver inga tillskott i form av jærn eller annat. Bebis hjærta slår mellan 138-144 slag i minuten och jag har gått upp 7,1 kg.

Vi mår alldeles utmærkt!

5 kommentarer:

Zandra sa...

Shit, ni är ju nästan i land nu Sara. Fan vad häftigt!

hanna sa...

Woho! Lilltösen växer som hon ska :)

Venke sa...

Åh, vad härligt att höra!

Anonym sa...

Ja ibland hisnar jag øver tanken på att det faktiskt skall bli en riktig bebis av detta.
Tænk ni har ændå varit med lika længe som jag på den hær graviditeten.
Vi har kommit långt sedan Oslo och 17 maj.

/Sara

Anna sa...

Oj oj vad snabbt det här har gått! Vad spännande. Lycka till med allt. Kram.