måndag 2 april 2007

Fattig men bilburen


Nu går det undan. Nu på förmiddagen har jag varit och köpt en bil. Det är inte billigt med bil i Norge men denna fick vi prutat 10 000 NOK på så det gick inom vår budget. Kallduschen blev bara att den billigaste kaskoförsäkringen jag kunnat hitta är på nästan 15 000 NOK/år. På vår förra har jag för mig att vi hade ca: 6000 SEK/år. Hua!!!

I alla fall, en Peugeot -99, 306 XR 1,6 med 5 dörrar skall jag köra till jobbet med. Satt riktigt bra och ser fram emot att hämta ut den på onsdag.

Fattig men bilburen...

2 kommentarer:

hanna sa...

Shit pommes, det börjar sjunka in att ni verkligen ska bo där...lya, bil och jobb. Galet!! :D
Men coolt förstås. Jättegrattis! :D

Åbbe & Björne sa...

Ah, det är nog så att det först nu börjar sjunka in här också. Lite läskigt./S