fredag 13 april 2007

Quizarnas førlovade land


Jag gillar quiz, Haugesundarna gillar quiz, det ær en perfect match.
Ni 08:or quizar ju en del och jag har varit lite avundsjuk, 031:orna hade inte samma tradition men se nu. Vi har en favoritpub hær i stan som heter Dikselen, eller ja, mest Andreas kanske men jag kan också titta in ibland. De sænder fotboll- och hockymatcher (du kan få just "din" match på tv:n i hørnet på baren om du som svensk vill se något som inte de andra tittar på), har liveupptrædanden, tjejkvællar, karaokesøndagar och olika teman varje dag i veckan. Sist och inte minst så har de quiz minst en dag i veckan. Galet populært, fyller hela stællet med folk i alla olika åldrar som slår sig ihop i grupper och tævlar om egentligen ingenting typ ølkuponger. Men det ær det familjæra som ræknas, baren tystnar och chesterfieldsofforna svæmmar øver, det ær mysigt helt enkelt. Tyværr ær det riktigt svåra norska frågor men vi kommer inte alltid sist.

Igår valde vi dock filmquizet på biografen i stællet. Snyggt, genomtænkt, lite folk och jættefina priser. Det hær var mer frågor i vår smak och igår kom vi på tredje plats (av 6 lag...). Synd att de ny stoppar før sommaren men i høst, då skall det filmquizas en gång i månaden så jag kan finansiera mina biobesøk.

PS. Vem av er visste att Jim Carreys roll Greve Olaf kom från en film som heter "Lemony Snicket´s A Series of Unfortunate Events"? Inte jag i alla fall...

Inga kommentarer: