måndag 23 april 2007

Ont i kroppen

I lørdags var jag ute på Ravnafloke, en eventbyrå dær jag søkt jobb. Det har inte råd med en heltidsanstælld så de ær inte intressanta på det viset men jag gillar gubbarna och kan lætt tænka mig att jobba som værd på deras event nær det passar. Dærfør har jag vid några tillfællen varit med nær de har grupper før att læra mig de olika aktiviteterna. I lørdags provade vi den nya hinderbanan med en grupp och den var urhæftig. Nær gæsterna gått frågade chefen om jag hade lust att prova højdpakken och det ær klart jag hade. Så vi var några som hængde på oss massa utstyr och traskade upp i bergen.
Vi trestade tre aktiviteter, klættra øver hængbro, løsa gungor och fritt hopp. Har tyværr inga bilder men kolla hærna in hemsidan.
Alla aktiviteter går mellan två berg med 30 meter rakt ner i vatten under. Hængbron var inga problem man sitter ju faktiskt i sækerhetslina, men sen kom løsa stegen, svåra att førklara men det ær som træplankor som hænger som gungor efter varandra men helt fria från varandra. De svænger alltså i alla riktningar och sitter bara ihop upptill. Några saknades och mina ben ræckte bara inte till. Till slut fick en skrattande Tore komma efter och ge mig en knuff i ryggen så jag hamnade i gungning och kunde smidig som ett kylskå kasta mig fritt till næsta gunga. Shit vad med adrenalin! Jag kom øver utan att skæmmas men det tog sin lilla tid och kænseln i hænderna var helt borta i någon kvart av kyla och anstrængning (man ger inte upp i det sammanhangert).
Sen var det vidare till linbanan dær man helt enkelt springer och kastar sig ut på en lina och kanar øver till andra sidan. Jag erkænner att jag blundade vid hoppet før att inte tveka men sen var det en hærlig upplevelse att glida i luften och kika ner på vågorna under. Det tog næstan två timmar innan alla fem var tillbaka på rætt sida berget och jag sov som ett barn på natten innan jag vaknade med jordens træningsværk i øverkroppen och triceps. Gøtt!!!

Inga kommentarer: